♥2007 Világbajnoka♥
♥2007 Világbajnoka♥
~Bejelentkezés~
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
~Névnapok~

 
~Menü~
 
~Számláló~
Indulás: 2008-04-26
 
~What's the time?~

 

 
~Hányan vannak most a portálon?~

 

 
~Fordítás~
 
~2008~
 
~2009~
 
~Következő verseny~
 
~Ferrari~
 
~Top Affi~

Kimi - Vettel

Heikki Kovalainen

Kimi Räikkönen

Lewis - Kimi

Eklemovic Nikola

Christian Klien

Andy Roddick, Fernando Verdasco, Gilles Simon

 
~Cursor~
Free FINLAND MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
 
~Kódok~
 
~Honnan jöttetek eddig?~
free counters
 
~Szabályok~

SZABÁLYVÁLTOZÁSOK 2008-RA

ELEKTRONIKA: betiltották a kipörgés gátlót és az egyéb, a vezetést elősegítő elektronikai rendszereket, és bevezették az egységesített
motorvezérlést. Ez utóbbi gyártásával a McLarent bízták meg.

SEBESSÉGVÁLTÓ
A váltók élettartamát megnyújtották, így azoknak négy futamon át kell bírniuk a strapát. Az idő előtt végrehajtott váltó cserét 5 rajthelyes büntetéssel sújtja majd a versenybíróság.

GUMIABRONCSOK:
A versenyzők egy hétvégén 14 száraz, 4 átmeneti és 3 esős szettet használhatnak fel. Ha a nyitónapi edzések esősek, a korábbi megkötéssel ellentétben egynél több esős vagy intermediate garnitúra is felhasználható.

Minősítő edzsés:
Finomításon esett át a minősítő edzés: az első rész, amelyben az összes autó részt vesz , 15 helyett 20 perces lesz, a második szakasz 15 perces
marad, a harmadik viszont 10 percesre rövidül. A záró szakaszba bejutott legjobb tíz autóba viszont nem lehet majd visszatölteni az elhasznált üzemanyagot, így eltűnik az unalmas és környezetszennyező üzemanyag égető körözgetés. A versenyzőknek azonnal a lényegre kell törniük.

TESZTKORLÁTOZÁS:
A tesztkorlátozást mostantól nem a csapatok közötti megállapodás, hanem a szabályzat rögzíti. Az évi 30 ezer kilométeres limit megmarad, de ezen felül lesz négy tesztnap az újoncoknak is: ezeken maximum 350
kilométer autózható, de csak olyan versenyzők által, akik korábban legfeljebb négy napon át teszteltek F1-es autót, s a teszt előtti egy évben egyáltalán nem ültek Forma-1-es versenyautóban.

SZÉLCSATORNA:
Az FIA előírta a szélcsatorna-használat mérséklését.

 

MOTOROK:
Kisebb, de a csapatok számára kedvező változáson megy át a motorszabály is: ennek értelmében az idény első motorhibájáért nem jár a 10 rajthelyes büntetés, és ez a mezőny összes autójára érvényes. A hajtóműszabály változását a Motorsport Világtanácsnak is jóvá kell hagynia, de ez már csak formalitás.


Kivonat a Formula 1™ Világbajnokság sportszabályaiból (2007)

Futamok

A Futamokon csak a Technikai Szabályzatban meghatározott Formula 1™-es autók indulhatnak.

Valamennyi Futam zárt nemzetközi verseny.

Mindegyik verseny távja a zöld lámpától, a kockás zászlóig tart; megegyezik annyi teljes kör számával, amennyi éppen csak hogy meghaladja a 305 km-es távot. Ha két óra letelik a tervezett versenytáv megtétele előtt, a vezető versenyzőnek bemutatják a kockás zászlót, amikor áthalad az ellenőrző vonalon (a Vonal) annak a körnek a végén, amely alatt a két óra letelik. A Vonal egyvonalban keresztezi mind a pályát mind a boxutcát.

A Futamok végleges listáját az FIA adja közre minden év január 1. előtt.

Azt a Futamot, melyre kevesebb, mint 12 autó jelentkezett, le lehet mondani.

A Bajnokságban részt vevő valamennyi versenyzőnek, nevezőnek és tisztségviselőnek FIA szuperlicenccel kell rendelkeznie. A versenyzők neve egy évig szerepel a szuperlicenccel rendelkezők listáján.

Pontok

A versenyzők Formula 1™ Világbajnoka címet a legmagasabb pontszámot elért versenyző kapja, figyelembe véve valamennyi ténylegesen megtartott Futamon elért eredményeit.

A konstruktőrök Formula 1™ Világbajnoka címet annak a gyártmánynak ítélik oda, amelyik a legmagasabb pontszámot éri el figyelembe véve a gyártmányonként legfeljebb két autóval elért valamennyi eredményt.

Mindegyik Futamon a következő skála szerint adnak pontokat mind a versenyzőknek, mind a konstruktőröknek:
1. hely: 10 pont
2. hely: 8 pont
3. hely: 6 pont
4. hely: 5 pont
5. hely: 4 pont
6. hely: 3 pont
7. hely: 2 pont
8. hely: 1 pont

Büntetés

A sportfelügyelők a következő három büntetés bármelyikét kiszabhatják a rendkívüli eseményben érintett bármelyik versenyzőre.
a) Áthajtás büntetés. A Versenyzőnek a boxutcába kell hajtania és anélkül, hogy megállna saját boxa előtt, visszaáll a versenybe.
b) Tíz másodperc időbüntetés. A versenyzőnek a boxutcába kell hajtania, megáll a saját boxa előtt legalább tíz másodpercig és aztán visszaáll a versenybe.
c) Tíz rajtrács pozícióval hátrább sorolják a versenyző következő Futamán.

Azonban, ha az a) vagy b) büntetések valamelyikét az utolsó 5 körben, vagy a verseny vége után szükséges kiszabni, a következő bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatók, és ekkor 25 másodpercet kell hozzáadni az érintett versenyző versenyidejéhez.

Amennyiben a sportfelügyelők az előzőekben meghatározott, a) vagy b) pont szerinti büntetőidő kiszabása mellett döntenek, a következő eljárást alkalmazzák:
a) A sportfelügyelők írásban értesítik a kiszabott időbüntetésről az érintett csapat egy hivatalos személyét, és meg kell bizonyosodniuk, hogy ez az információ a videó monitorokon is megjelenik.
b) Az érintett versenyző a felügyelők döntésének a monitoron való feltüntetett idejétől számított legfeljebb három teljes kört tehet meg anélkül, hogy a boxutcába behajtana, a „Tíz másodperc időbüntetés” büntetés esetén a saját boxához kell hajtania, és a büntetőidő letöltéséig ott kell tartózkodnia. A büntető idő letöltésére kiálló autón dolgozni nem szabad. Ugyanakkor, amennyiben a motor leáll, azt újra lehet indítani, amikor a büntető idő lejárt.
c) A büntetőidő letöltése után a versenyző újra csatlakozhat a versenyhez.
d) A szabályok bárminemű megsértése, vagy nem teljesítése a versenyző kizárását eredményezi.

Minden versenyző kizárólag egy motort használhat az edzések, valamint a verseny során. Amennyiben szükség van a motor cseréjére, a rajtrácson tíz hellyel kerül hátrébb minden csere alkalmával. Ugyanakkor, ha a cserére az időmérő edzés után kerül sor, az érintett versenyzőnek a rajtrács végéről kell rajtolnia.

A boxutcában a szabadedzések alatt 60 km/h a sebességhatár, ez a verseny hátralévő részében 100 km/h-ra emelkedik. Kivételes körülmények esetén az FIA Formula 1™ Bizottság Állandó Irodája által kiadott más értékű, sebességkorlátozás is lehetséges.

Minden olyan csapatutasítás tilos, mely egy verseny végeredményét befolyásolja.


Szabályváltozások (a jövő)

2009

- 2009-től minden egyes csapat maximum két alkalommal változtathat autójának karosszériáján a szezon során. Oka: A költségek csökkentése. Vannak olyan elképzelések is, hogy a 2009-es idénytől bevezetik az energiatároló, és hibrid rendszerek alkalmazását a Formula 1™-ben, ám ezen változtatásokat mindenképpen úgy akarják megoldani, hogy az ne jelentsen többletköltséget a csapatok számára.

 


Zászlójelzések

Jelzésadás

A pálya felügyelete során a Versenyigazgató (vagy helyettese) és az ellenőrző posztok főleg a következő jelzéseket használják, hogy elősegítsék a versenyzők biztonságát és a szabályok betartását.

A jelzéseket nappal különböző színű zászlókkal adják, amelyeket bizonyos esetekben fényjelzésekkel lehet kiegészíteni vagy helyettesíteni.

A zászlókkal megegyező méretű fekete és fehér jelzőtáblákat is lehet használni bizonyos jelzésekre, ezeket az adott verseny kiírásában világosan meg kell határozni.

Zászlók:

Méret: A zászlók minimális mérete 60x80 cm; a piros és a kockás zászlóé 80x100 cm kell legyen.

A Versenyigazgató vagy helyettese által a rajtvonalnál használt zászlójelzések

Nemzeti zászló:
Általában a verseny indítására használják. A rajtjelet a zászló leengedésével kell megadni, amely állórajttal történő versenyek esetében nem emelhető fej fölé addig, amíg minden autó mozdulatlanul nem áll, és semmilyen körülmények között sem tartható ott 10 másodpercnél tovább.
Ha bármilyen okból kifolyólag a nemzeti zászlót nem használják, a helyettesítő zászló színét - amely a jelen fejezetben meghatározott egyik zászló esetében sem adhat okot összetévesztésre - a versenykiírásban kell meghatározni.

Piros zászló:

Ezt a zászlót a rajtvonalnál lengetve kell használni, ha úgy határoznak, hogy leállítják a versenyt vagy az edzést.
Ezzel egy időben a pályán lévő összes megfigyelői poszton is lengetni kell a piros zászlót.
A piros zászlót a Versenyigazgató vagy az általa kijelölt személy pályazáráskor is használhatja.

Fekete-fehér kockás zászló:

Ezt a zászlót lengetve kell bemutatni, és az edzés vagy a verseny végét jelzi.

Fekete zászló:

Ez a zászló informálja az érintett versenyzőt, hogy meg kell állnia a bokszánál vagy a versenykiírásban, illetve a bajnokság szabályaiban meghatározott helyen, amikor legközelebb megközelíti a bokszutca bejáratát. Ha a versenyző bármilyen okból nem tesz eleget ennek az előírásnak, ezt a zászlót akkor sem szabad 4-nél több, egymást követő körben bemutatni. Ezt a zászlót kizárólag a sportfelügyelők döntése alapján mutatják be, és az érintett csapatot a döntésről azonnal értesíteni kell.
A zászlót mozdulatlanul kell bemutatni, kiegészítve egy fekete alapon fehér számot ábrázoló táblával, amelyet annak az autónak a vezetőjének kell bemutatni, amely a táblán lévő számot viseli. Amennyiben a Versenyigazgató szükségesnek ítéli, ezeket a zászlókat a rajtvonaltól eltérő helyen is be lehet bemutatni.

Fekete zászló 40 cm átmérőjű narancssárga koronggal:

Ez a zászló informálja az érintett versenyzőt, hogy autója műszaki hibás, ami veszélyezteti őt magát és másokat is és azt jelenti, hogy a versenyzőnek a következő körben a bokszánál meg kell állnia. Ha a műszaki hibát a gépátvevők vezetőjének megítélése szerint helyreállították, akkor az autó visszaállhat a versenybe. A zászlót mozdulatlanul kell bemutatni, kiegészítve egy fekete alapon fehér számot ábrázoló táblával, amelyet annak az autó a vezetőjének kell bemutatni, amely a táblán lévő számot viseli. Amennyiben a Versenyigazgató szükségesnek ítéli, ezeket a zászlókat a rajtvonaltól eltérő helyen is be lehet bemutatni. A zászló bemutatásáról általában a Versenyigazgató dönt, de dönthetnek a sportfelügyelők is erről feltéve, hogy ezt a versenykiírásban vagy a bajnokság szabályaiban meghatározták. Az érintett csapatot azonnal értesíteni kell a döntésről.

Fekete-fehér diagonálisan osztott zászló:

Ezt a zászlót csak egyszer kell bemutatni, és ez figyelmezteti az érintett versenyzőt, hogy sportszerűtlen viselkedését jelentették. A zászlót mozdulatlanul kell bemutatni, kiegészítve egy fekete alapon fehér számot ábrázoló táblával, amelyet annak az autónak a vezetőjének kell bemutatni, amely a táblán lévő számot viseli. Amennyiben a Versenyigazgató szükségesnek ítéli, ezeket a zászlókat a rajtvonaltól eltérő helyen is be lehet bemutatni. A zászló bemutatásáról általában a Versenyigazgató dönt, de dönthetnek a sportfelügyelők is erről feltéve, hogy ezt a versenykiírásban vagy a bajnokság szabályaiban meghatározták. Az érintett csapatot azonnal értesíteni kell a döntésről.

A pályaellenőri posztokon használt zászlójelzések

Piros zászló:

Ezt a zászlót lengetve kell bemutatni kizárólag a Versenyigazgató utasítására, ha szükségessé válik az edzés vagy a verseny megállítása. Az összes versenyzőnek azonnal lassítania kell és a bokszutcába (vagy a kiírásba előre meghatározott helyre) kell hajtania, és fel kell készülnie szükség esetén a megállásra. Az előzés tilos.

Sárga zászló:

A veszély jelzésére szolgál és a következők szerint, kétféleképpen mutatják be a versenyzőknek:
- Egy zászlót lengetve: Lassíts, előzni tilos és készülj fel irányváltoztatásra! A pálya mellett, vagy részben a pályán akadály van.
- Megkettőzve lengetve: Lassíts, előzni tilos és készülj fel irányváltoztatásra, vagy megállásra! A pálya részben vagy teljesen el van torlaszolva.
A sárga zászlót általában csak az akadályt közvetlenül megelőző bírói poszton kell bemutatni.
Bizonyos esetekben a Versenyigazgató elrendelheti a zászlók használatát az esetet megelőző több mint egy poszton.
Előzni tilos az első sárga zászló és az esetet követően bemutatott zöld zászló között.
A sárga zászlót a bokszutcában nem kell használni, hacsak olyan rendkívüli esemény nem történik, amit a versenyzőkkel tudatni kell.

Sárga zászló piros csíkokkal:

Ennek a zászlónak a mozdulatlan bemutatása arról tájékoztatja a versenyzőt, hogy a pályára került olaj, vagy víz miatt a tapadási feltételek lecsökkentek a zászlót követő területen.
Ezt a zászlót (a körülményektől függően) legalább 4 körön keresztül kell bemutatni, hacsak a felület ismét normálissá nem válik. A zászlót követő szektor végén nem szükséges általában a zöld zászlót bemutatni.

Világoskék zászló:

Általában lengetve kell bemutatni, jelezve egy versenyzőnek, hogy előzni kívánják. Az edzés és a verseny alatt különböző jelentése van.
Minden esetben: Mozdulatlan kék zászlót kell bemutatni a bokszutcát elhagyó versenyzőnek, akkor, ha a pályán járművek közelednek.
Edzés alatt: Adjon utat a gyorsabb autónak az előzésre. Verseny alatt: Általában egy lekörözött autónak mutatják be, jelezve, hogy a bemutatást követő első adandó alkalommal az őt követő autót el kell engednie.

Fehér zászló:

Ezt a zászlót lengetve kell bemutatni, és a használata jelzi a versenyzőnek, hogy egy sokkal lassabb jármű van a pályának a jelzést követő szektorában.

Zöld zászló:

Ezzel a zászlóval kell jelezni, hogy a pálya tiszta. Az egy, vagy két sárga zászló bemutatását előidéző eseményt közvetlenül követő bírói poszton lengetve kell bemutatni.
A Versenyigazgató utasítására használható a bemelegítő kör vagy az edzés kezdetének jelzésére is.

 
~ÉLŐ KÖZVETÍTÉS~
 
~Rejtvények~
 
~Videók~
 
~Képek~
 
~Extrák~
 
~Kimi Blogja~
 
~Kimi Räikkönen~
 
~Fórum~
 
~Szavazás~
Mióta kedvenced Kimi?

Már Sauberes kora óta
McLarenes kora óta
Ferraris kora óta
Amióta világbajnok
Amióta bejön nekem
Nem is kedvencem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
~Honan jöttök a honlapra?~

 ip-location

 
~Névkérő~
 
~F1 Racing~
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!