♥2007 Világbajnoka♥
♥2007 Világbajnoka♥
~Bejelentkezés~
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
~Névnapok~

 
~Menü~
 
~Számláló~
Indulás: 2008-04-26
 
~What's the time?~

 

 
~Hányan vannak most a portálon?~

 

 
~Fordítás~
 
~2008~
 
~2009~
 
~Következő verseny~
 
~Ferrari~
 
~Top Affi~

Kimi - Vettel

Heikki Kovalainen

Kimi Räikkönen

Lewis - Kimi

Eklemovic Nikola

Christian Klien

Andy Roddick, Fernando Verdasco, Gilles Simon

 
~Cursor~
Free FINLAND MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
 
~Kódok~
 
~Honnan jöttetek eddig?~
free counters
 
~2008 (Ausztrália - Monaco)~

Ausztrál GP – A sírás nem használ
Igazán nincs sok mondanivalóm az elmúlt hétvégével kapcsolatban. A legjobb, hogy elmúlt. Már a kezdetektől fogva nehézségeink voltak, és egyáltalán nem tudtunk a terveink szerint dolgozni. 


Nyilvánvaló, hogy a csapat minden tagjának csalódáskeltő volt a kezdés. A nap végére már nem számított, hogy mi történt pénteken, szombaton és vasárnap a kiesésig. 


Utólag a sírás már nem használ. Már semmi nem változik meg. Az eredmény az ami.


A problémák ellenére sikerült egy pontot szereznünk. Ebben az esetben minden egyes pont egy ajándék. Tavaly az utolsó versenyen láthattuk, hogy milyen fontos tud lenni egy pont.


Számomra ez az egy pont jobb, mint a semmi, de várjuk ki, hogy ezúttal mit hoz ez magával.
Beszéljünk a megbízhatóságról. Természetesen ennek a hiánya nem egy jó dolog. De a csapat Maranelloban nagyon keményen dolgozik azon, hogy megoldja a problémáinkat és megszabaduljunk ettől.


Csak az kell, hogy fejlődni tudjunk, és egy tiszta hétvégén meglássuk, hogy hogyan működik az autónk.
Nem aggódom a kocsi szereplése és versenyképessége miatt. A nyitófutam olyan volt, amilyen, de ennek ellenére jó autónk van.

Sebességben nincs hiányunk. Csak kompromisszumokat kellett kötnünk a versenyre. Amiatt, hogy annyira hátulról rajtoltam, állandóan forgalomba ragadtam.

Maláj GP - A sebesség itt van

Nyilvánvalóan nagyszerű volt ismét nyerni. Igazán jól éreztem magam, amint hazafelé repültem a verseny után vasárnap este. 

 

A verseny teljesen a várakozásainknak megfelelően alakult. Miközben nem volt semmilyen problémánk, a sebességünk megvolt. Efelől nincs kétség. Az autónk elég erős, hogy megszerezze és megtartsa az első helyet.

 

Ennek már Ausztráliában is így kellett volna lennie, de az egy olyan hétvége volt, amikor semmi nem jött össze.

 

Malajziában a péntek nem a mi napunk volt. Miután elkezdtünk a munkát, kifogyott a benzin. Nyilván bármi megtörténhet. Elvesztettük az első etapot, de természetesen ez a mi hibánk volt és nem kellett semmit csinálnunk a kocsival.

 

Az időmérő lehetett volna jobb is. De ahogy mondani szoktam, utólag már nem számít. Csak az eredmény számít. Ennek ellenére a verseny tökéletes volt. Egyetlen hibát sem vétettünk.

 

Jól rajtoltam, és ha igazán a határon harcoltam volna, akkor megszerezhettem volna a vezetést. Nyilvánvalóan Felipével ismerjük egymás üzemanyag-taktikáit, ezért értelmetlen lett volna harcolni a saját csapattársam ellen. Hagytam, hogy alakuljanak a dolgok és úgy döntöttem, hogy megvárom a tankolást.

 

Elég nehéz a vezető autót követni. De elég közel kellett maradnom hozzá, mivel csak egy körünk volt, hogy átvegyük a vezetést Felipe tankolása után.

 

Elmondhatom, hogy nagy különbség van, amikor üres pályán tiszta levegőben mehetsz. A számok figyelembevétele nélkül mondhatom, hogy az autó legalább fél másodperccel gyorsabb volt, amikor egyedül voltunk.

 

Sikerült megelőznöm Felipét, ahogy terveztem, és amikor történt valami vele, és eltűnt a tükrömből, akkor tudtam, hogy meg fogjuk nyerni a versenyt, ha nem lesz semmilyen probléma.

 

Ez egy könnyű győzelem volt. Igazán nyugodtan mentünk végig, és vigyáztunk a kocsira a következő verseny miatt. Sokkal gyorsabban is mehettem volna, de nem volt rá szükség.

 

Malajziában nyertem meg életem első nagydíját. Ahogy emlékszem, az is elég könnyű győzelem volt 5 évvel ezelőtt. Ez is azt mutatja, hogy ha az autó jól működik, akkor Sepang passzol hozzám.

 

Megkérdezték, hogy csak Malajziában kezdjük a szezont. Nem ez volt az oka. Már Melbourne-ben is szereztünk egy pontot. Azért vagyunk itt, hogy harcoljunk a többiek ellen az első versenytől kezdve. Jó, hogy van az az 1 pont.

 

A srácok a Ferrarinál igazán tudják, hogy mit jelent ez. Nem pánikoltunk az ausztráliai rossz futam után, és most Malajzia után sem gondolunk sokat magunkra.

 

Egész évben szoros küzdelem lesz. Az első futam előtt is mondtam, hogy nagyon hosszú szezonunk lesz. Éppen csak most kezdtük el, és senki sem tudja megmondani, hogy mi fog történni.

 

Nyilvánvalóan győztes autónk van. Amíg minden jól működik, megvan a sebességünk, hogy versenyeket nyerjünk. Az időmérőn kell jobban szerepelnünk. Ha az meglesz, akkor sokat segíthet a versenyben is.

 

Jó érzés itthon lenni, a változatosság kedvéért. Átkozott meleg volt Ausztráliában és Malajziában. Bahreinben is, de az első két verseny után az már nem lesz olyan kemény.

 

Csak várjunk, hogy megláthassuk, mire vagyunk képesek ott. 

 

Bahrein GP - A negyedik alkalom varázsa 

 

Azt mondták, hogy a harmadik alkalom varázslatos, de remélem, hogy a mi esetünkben a negyedik alkalom is hozza majd az eredményt.

 

Bahreinben háromszor fejeztem már be a harmadik helyen a versenyt. Újra és újra valami elromlott. Sakhir az egyik olyan pálya, ahol igazán nyerni akarok. Végül.


Nyilvánvalóan a sebességünk elég ahhoz, hogy jó helyezésért harcoljunk Bahreinben is. Jó érzésem van a pályával kapcsolatban és a Ferrari is tradicionálisan erős itt.


Nem könnyű megtalálni a jó beállítást ezen a trükkös pályán, de február elején egy nagyon bátorító tesztet futottunk itt.

 

Nagyon szeretem ezt a pályát, mivel különbözik a többitől. Amikor ezen mész, úgy érzed, mintha egy homokozóban játszanál. Úgy érzed, mintha egy gigantikus homokozóban lennél. Akárhova nézel, csak homokot látsz. És érzed is – a hajadban.

 

Volt néhány jó versenyem itt, de még nem nyertem. A teszt februárban nagyon jól ment, és igazán várom már, hogy Bahreinben versenyezhessek, és a győzelemért harcolhassak.

 

Nyilvánvalóan fejlődtünk a tavalyi évhez képest. Akkor nem voltam elégedett az egyensúllyal. Most jobbnak kell lennie.

    

Malajzia óta nagyon jó érzésem van. Nyilvánvalóan jó érzés folytatni a szezont. Az autónkkal elvárhatjuk, hogy minden pályán nyerjünk.

 

Otthon edzettem és a motoros tudásomat is ápoltam egy kicsit Tallinban.

 

Most úton vagyunk Bahrein felé, hogy a szezon harmadik futamán is a tőlünk telhető legjobbat nyújtsuk. Ha minden a terveink szerint halad, akkor ismét egy jó eredményt érhetünk el, habár felesleges előre megígérni bármit is. Ez autóversenyzés, ahol bármi megtörténhet.

 

Még nagyon a szezon elején járunk. Senki sem tudja pontosan, hogy milyenek az autók.

 

Nyilvánvalóan a februári tesztelés nem ártott nekünk, de most más az időjárás, más a pálya és természetesen a mi autónk is más.

 

A bahreini teszt után is fejlesztettük az autónkat, így jobbnak kellene lennie itt. De a többiek nincsenek nagyon lemaradva. Minden csapat tudja, hogy hol tart. Ez biztos.

 

Ne törődj most a bajnoksággal. Még túl korai bármilyen következtetést is levonni, hogy ki kicsoda. Még néhány versenyt várnunk kell, hogy képet kapjunk arról, hogy kik a fő riválisok.

 

Szoros lesz, éppúgy, mint tavaly. Ez biztos. Kettő helyett most három csapat verseng a címért. Ferrari és McLaren nyerte az első két versenyt, de ne feledkezzünk meg a BMW-ről sem, amely két második helyet szerzett.

 

Elég csak egy pici baki a Ferrari és a McLaren részéről és ők ott lesznek, hogy összegyűjtsék a pontokat. Ezúttal igazán harcolni kell minden egyes megszerezhető pontért


Bahrein GP (verseny utáni blog)


Azért mentünk Bahreinbe, hogy az első és a második helyen végezzünk, s ez sikerült. Nyilvánvalóan ez volt a csapat szempontjából a legjobb eredmény.

Miközben a második hely nem a legjobb eredmény a számomra, addig a csapat szempontjából ez egy nagyszerű hétvége volt, mivel most csak egy ponttal vagyunk lemaradva a konstruktőri pontversenyben, és a másodikak vagyunk.

 

A csapat igazán keményen dolgozik. Ez az, amit igazán szeretnek itt Maranelloban: két Ferrarit látni az élen.

 

Felipe az egész hétvége alatt nagyszerű munkát végzett. Igyekeztem, hogy megtaláljam a megfelelő beállítást, főleg szombaton. A verseny elején a kocsi balansza trükkös volt, főleg a pályán lévő olajjal együtt, de a versenytempó jó volt.

 

Az, hogy csapattársad egy körrel később áll ki, megnehezíti az életed.

 

Azért vagyok itt, hogy versenyeket nyerjek. Azért vagyok itt, hogy harcoljak a bajnoki címért, de valahogy ez nem működött a hétvégén Bahreinben.

 

Mindig nyerni akarok. Ez az egyetlen szenvedélyem. Nyilvánvalóan másodiknak lenni nem tölt el jó érzésekkel, és soha nem is fog.

 

Ez egyike volt azoknak a nehéz hétvégéknek, amelyek időről időre előfordulnak. De ha a végső eredmény egy ilyen nehéz hétvége után egy második hely a versenyben, és a vezetés a bajnoki pontversenyben, akkor jól érzem magam.

Ha visszanézünk az első futamra, Melbournere, akkor az, hogy most vezetem a bajnoki pontversenyt egy igazán jó eredmény.

 

Nyilvánvalóan a legfájdalmasabb az időmérő volt. A kezdetnél már tudtuk, hogy nem tudunk sok mindent tenni. Felipe előttem volt. A kártyák adottak voltak, és nem volt egy joker sem a kezemben.

A BMW sem volt messze tőlünk. Mielőtt Bahreinben jöttünk, mondtam, hogy ebben az évben igazán meg kell harcolnod minden egyes pontért. Ez egy hosszú szezon, és nyilvánvalóan ilyen kemény lesz végig.

Sikerült megelőznöm Kubicát, miközben ő küzdött, de a kanyar rossz oldalán volt. Ez egy fontos momentum volt, mivel az ő versenytempója is jó volt.

 

Nem lennék nagyon meglepve, ha a BMW is versenyt nyerne az idén. Úgy érzem, lesznek olyan versenyek, ahol a Ferrari lesz erős, lesznek olyan versenyek, ahol a BMW lesz erős és lesznek olyan versenyek, ahol a McLaren lesz erős.

Most a szezon folytatódik. Az első három, tengerentúli futam már a hátunk mögött van, és most visszatérünk Európába. Tradicionálisan ez mindig egy új fejezet kezdetét jelenti a bajnokságban.

Már várom a barcelonai versenyt. A csapat még mindig 100%-os dolgozik, hogy biztosan a fő riválisaink előtt maradjunk

 

 Spanyol GP - A pillanat megtartása

 

Már sokszor versenyeztem Barcelonában. Ez a pálya mindig is kihívást jelentett, de most még izgatottabban megyek oda, mint általában.

 

Nyilvánvalóan jobban szeretek vezető lenni az üldözött helyett, ami majdnem minden szezonban én voltam. Az, hogy a versenyben mögöttem tartom őket, azt is jelenti, hogy a bajnokságban is mögöttem maradnak.

 

Véleményem szerint továbbra is száz százalékon kell teljesítenem nekem is, mint az egész csapatnak. A dolgok gyorsan változnak az F1-ben, ezért fontos, hogy minden versenyen a lehető legtöbb pontot gyűjtsd össze. Még hosszú út van hátra.

 

Mindannyian jó formában vagyunk a csapatban. A múlt heti teszten az én részem nem volt valami jó, de nem számít. Úgy gondolom, hogy a sebességünk elég a hétvégére. Minden jónak tűnik.

 

Azt remélem, hogy a Ferrari nagyon versenyképes lesz Barcelonában. De szoros küzdelem lesz a topcsapatok között. Minden csapat fejlesztett az első európai versenyre, ami még érdekesebbé teszi a dolgokat.

 

Megnyertük a legutóbbi két versenyt, ami arra ösztönzi a kihívóinkat, hogy még keményebben támadjanak. Nagyon szeretek Európában versenyezni. Nem kell olyan sokat utaznunk, és minden erőnkkel a hétvégre koncentrálhatunk. A hagyományok szerint az igazi versengés akkor kezdődik, amikor visszajövünk Európába.

 

A számomra ez nagyszerű. Még sosem tudtam ilyen jó pozícióból elkezdeni az európai szezont.

 

Egyszer nyertem Barcelonában. Nyilvánvaló, hogy ez a legjobb emlékem a Spanyol Nagydíjról. És ez az egyetlen dobogós helyezésem is, ezért már nagyon várom a versenyt, hogy elcsípjek egy jó eredményt Spanyolországban is.

 

Barcelona olyan pálya, ahol mindennek pontosan a toppon kell lennie. Minden csapat tesztel ezen a pályán, ezért előnyt szerezni nem túl könnyű. A beállítás döntő, ahogy a pálya változik a szél és a hőmérséklet változásával együtt.

 

A múlt heti teszt nem adott tiszta képet arról, hogy mi is a helyzet a topcsapatok között. Egy kis lépést tettünk előre. Nehéz megítélni a dolgokat a teszt során, hiszen mindenki mást próbál, és más üzemanyagszinttel megy.

 

Tudjuk, hogy túl vagyunk hegyen és völgyön is. Remélem, hogy a Ferrari Barcelonában a hegyen lesz, ahogy Malajziában és Bahreinben is volt.

 

A szünet alatt edzettem, és kikapcsolódtam a családommal és a barátaimmal Svájcban és Finnországban.

 

Nagyszerű volt látni, hogy a haverom, Toni Vilander megnyerte az FIA GT széria nyitófutamát a Ferrarival. Örömmel követen figyelemmel Toni szezonját, és jó érzés, hogy ilyen erős teljesítményt nyújtott az esős Silverstoneban. Jó munka volt!

 

Spanyol GP - Egy tökéletes hétvége

 

Számunkra tökéletes volt a hétvége Barcelonában. Egész végig nagyon gyorsak voltunk és egyetlen problémánk sem volt a három gyönyörűen napos idő alatt ezen a helyen, amelyet annyira jól ismerünk.

 

Nyilvánvalóan amikor a versenyre megyek, végiggondolom, hogy mi történhet. Olyan gyakran megesik, hogy valami elromlik. Sokszor nyerek, de utána még mindig olyan érzésem van, hogy mehetett volna jobban is.

 

Most, Barcelona után nem volt ilyen érzésem, hogy fejlődnünk kellett volna. Ami a győzelmet illeti, valószínűleg ez az egyik legjobb, mert az egész hétvége olyan simán ment, nem volt semmilyen nehézségünk.

 

Nyilvánvaló, ebben a sportban nem tudod mindig elérni a tökéletes eredményt, de amit összességében elértünk Barcelonában, az közel volt hozzá.

 

Már pénteken is erősen kezdtünk az edzéseken és a versenyt még erősebben fejeztük be. Időről időre az autó jobb és jobb lett. Minden, amit a srácok a gyárban csináltak, hogy fejlesszék az autó sebességét nagyon jól működött.

 

Már mondtam korábban, hogy az időmérőn elért eredmény fontos szerepet fog játszani a verseny eredményét tekintve, és nyilvánvaló, hogy Barcelonában is így volt.

 

Már a tesztek alatt is elvégeztünk egy-két módosítást a beállítások terén, és oh srácok, nagyon meg voltam elégedve vele. Most már az autó egy körön is úgy dolgozik, ahogy én szeretném.

 

Az első nekifutás nem sikerült jól a forgalom miatt, és azért, mert nem álltak készen az abroncsaim. De az utolsó kör jó volt. Nagyon boldog voltam, hogy elcsíptem a polet a versenyre való üzemanyag-mennyiség ismeretében.

 

A pole pozíció adja meg a legjobb esélyt arra, hogy urald a versenyt. Nyilvánvalóan a pole-ban kell lenned, hogy nyerj Barcelonában. A rajtom nem volt valami jó, de elég volt ahhoz, hogy megtartsam a pozícióm.

 

A nap végén nem tudtuk maximálisan kihasználni a stratégiánkat, mivel a biztonsági autó kétszer is a pályán járt. Anélkül a különbség a többiekhez képest nagyon lett volna.

 

Amikor vezetsz a versenyben, nincs okod arra, hogy elkezdd nagyon nyomni, hogy nagy előnyöd legyen, jobb, ha a versenyre koncentrálsz, és arra, hogy az előnyöd annyi maradjon, amennyi volt.

 

Nyilvánvalóan az is jó érzés, hogy enyém a leggyorsabb kör. Ez megadja a pillanat örömét. Nekem ez volt az első az idén.

 

Természetesen sosem remélem, hogy bárki is megsérül. Ezúttal még rosszabb volt látni Heikki autóját abban a gumifalban. Nagy ütközés volt, de szerencsére jól van.

 

Megnyerni a versenyt jó volt a számomra is és a csapat számára is. Reméltük, hogy ezt az eredményt fogjuk megszerezni és végül így is lett. Most vezetjük mindkét bajnokságot, így még keményebben kell dolgoznunk, hogy megtartsuk a pozíciónkat.

 

Egy ilyen vezetés egy kis biztonságot ad a bajnokság szempontjából, de elég egy rossz eredmény, és máris eltűnik. Mi legalább megengedhetünk magunknak egy rossz eredményt, a többiek nem. Ez segít egy kicsit.

 

Még hosszú az út, és tudom, hogy nem lesz mindig ilyen jó hétvégénk, mint amilyen Barcelonában volt. Nyilván lesznek nehézségeink, de van egy jó autónk és jó sebességünk, amivel megpróbálunk megnyerni minden versenyt. Szerintem ez a legjobb dolog most.

 

A következő megálló Isztambul. Mint mindig, megpróbálunk innen is a legjobb eredménnyel távozni. Ez egy jó pálya lehet a számunkra, de várnunk kell, hogy meglássuk, mi fog történni ott.

 

Török GP - A harc folytatása

 

 

A változatosság kedvéért, nagyon jó volt otthon, Finnországban pihenni a barátaimmal. Volt néhány szabadnapunk és az időjárás briliáns volt.

 

Barcelona után nem teszteltünk. Fogadok, minden top csapat megcsinálta a saját kis házi feladatát, hogy legyőzzön minket Törökországban. De nincs okom az aggodalomra. Hiszek benne, hogy a Ferrari ott is gyors lesz.

 

Ha megnézed azokat a pályákat, amelyeken már versenyeztünk, Isztambul hasonló Malajziához és Bahreinhez. Nos, a Ferrari mind a két versenyen nyert, és ez jó érzéssel tölt el minket, és újra versenyképesnek kell lennünk.

 

Nyilvánvaló, hogy a spanyol hétvége tökéletes volt nekem is és a csapatnak is. Most már biztosak akarunk lenni abba, hogy megtartjuk a pozíciónkat. Legalább nagyon keményen fogjuk nyomni – ahogy a versenytársaink is, hogy elkapjanak minket.

 

Barcelonában megszereztem a szezon első pole pozícióját. Ez sokat segített. Úgy tűnik, Isztambulban is kötelező megszereznünk a pole-t. Tavaly hibáztam a Q3-ban és az sokba került. Úgy tűnik, hogy a törökországi győzelemhez is a pole-ból kell indulni, akárcsak Barcelonában.

 

Nagyon szeretem Isztambult. Ez a legjobb az új pályák közül. Vannak emelkedők és lejtők, valamint van néhány igazán kihívó kanyar. Nagyon jó érzés itt vezetni, különösen, ha pontosan jól sikerül túljutnod a 8-as kanyaron.

 

Az óramutató járásával ellentétes irányban vezetünk itt. Ez lesz az évben az első ilyen, és biztosan megerőltető lesz a nyakizmok számára.

 

Két győzelmem és egy második helyem van az első 4 futam után, valamint vezetem a pontversenyt 9 ponttal. Nagyon boldog vagyok ahogy a dolgok mennek. A dolgok nagyon gyorsan változnak az F1-ben, így az egész csapatnak 100%-on kell teljesítenie, hogy a versenytársaink előtt maradhassunk.

 

Nem változtatok semmit a hozzáállásomon. Még túl korai bármin is gondolkodni, hacsak nem azon, hogy minden nagydíjon a lehető legtöbb pontot szerezzük meg.

 

Annyi versenyt meg akarok nyerni, amennyit csak lehet. Be kell vallanom, hogy nagyon szeretem ezt a szakaszát az évadnak. Mindig csak ezért megyünk. Csak a győzelem számít.

 

Vezetjük a bajnokságot, de ez nem számít, ha nem vagyunk képesek megtartani a pozíciónkat, amikor valóban számít valami. A legjobb, ha a versenyeken a többieket magunk mögött tartjuk.

 

Nyilvánvalóan a célunk ismét egy 1-2. helyezés. Harcolni fogunk – ahogy a finn csapat is harcolt a jégkorong világbajnokságon Kanadában.

 

Jó, hogy Heikki jól van. Az autók biztonságának kérdése jól van kezelve. Ez jó a sport szempontjából.

 

Török GP - Eggyel több ütés Törökországból

 

 

 

Úgy mentünk Isztambulba, hogy 9 ponttal vezettük a bajnokságot. Úgy tértünk haza, hogy vezetjük a bajnokságot 7 ponttal. Számolhatod ahogy akarod, de nekem több vagy kevesebb, ugyanaz.

 

Szeretek golfozni. Törökország után ugyanúgy érzem magam, mint amikor bogey-d van a golfban (a cím is erre utal, a bogey szó jelentése: az előírtnál eggyel több ütés ; eggyel több ütéssel fejezi be a pályát –ennyit találtam erre).

 

Nagyon nehéz hétvégém volt. Problémákkal kezdődött, problémákkal folytatódott, de hála az égnek nem fejeződött be nagyon rosszul.

 

Nyilvánvaló, hogy csak a győzelemért szerettünk volna harcolni. De ez a versenyzés. Néha már a hétvége kezdetétől fogva rosszul megy. Miközben nem sikerül mindent jól megcsinálni, arra próbálsz koncentrálni, hogy a lehető legtöbbet ments.

 

Limitálni a veszteséget – mint ahogy ezúttal Törökországban csináltuk.

 

Harmadikként fejeztük be. Nyilvánvalóan, ha visszatekintünk az egész hétvégére –legkevésbé sem az első kanyarra a rajt után-, nem lehetek borzasztóan csalódott, miután 6 ponttal távoztunk onnan.

 

Tulajdonképpen már este hazaértem Svájcba, így meg tudtam nézni, ahogy Finnország mérkőzött meg az USA-val a Kanadában zajló jégkorong világbajnokságban. Azután még az én eredményemnek is jobban örültem.

 

A török hétvége már pénteken rosszul kezdődött. Az első gyorskörünkön voltunk, amikor valami elromlott a sebességváltóban. Azután várnunk kellett délutánig, hogy folytatni tudjuk a munkát.

 

Az időjárás reggel jó volt, de délután volt egy kis eső, így nem kaptunk pontos képet a kocsiról és az abroncsokról. A szombat reggel sem volt igazán jobb, így úgy kellett mennünk az időmérőre, hogy nem voltak meg a legjobb beállítások.

 

A nap végére a kocsi egész jól ment több üzemanyaggal, de a körömben egy kicsit megcsúsztam, és ez sokba került. Negyedikek lettünk a rajtrácson, ami igazán fájt nekünk.

 

Már a rajtom sem sikerült jól. Heikki mellett mentem. Szűk volt, de úgy gondoltam, hogy meg tudom előzni őt. Egészen korán fordult be, aztán már nem volt semmi hely. Lelassítottam amennyire csak tudtam, de az első vezetőszárnyam megérintette egy kicsit Heikki hátsó kerekét. Elveszítettem egy kis darabot az első szárnyamból. Jobbról aztán megelőztek minket, és az első kanyar után a 6. helyen autóztam.

 

A kocsi nem úgy működött, ahogy szerettem volna, de nem volt idő rá, hogy kicseréljük a szárnyat. Sokkal több időt veszítettünk volna ahhoz viszonyítva, amennyit a végéig veszítettünk.

 

Utána mindig könnyű lenne mondani, hogy másképp is csinálhattuk volna. Sosem tettem ezt. Az ügy lezárva.

Barcelona volt az egyetlen olyan hétvége, amely során egyáltalán nem volt problémánk. Remélem Monaco lesz a következő ilyen hétvége, ahol sikerül mindent úgy csinálni, ahogy szeretnénk. Jó előérzetem van, erős lesz ott a kocsi.

 

Most néhány napot Franciaországban fogunk tesztelni. Az egész csapat nagyon nagyon motivált, hogy olyan pályákra megyünk, ahol tavaly nem voltunk nagyon versenyképesek.

 

Monaco GP - Nincs nagyobb kihívás

 

Számomra minden verseny olyan fontos, mint Monaco. De ennek ellenére, mint verseny, nincs még egy olyan, mint Monaco. A hercegségben versenyezni teljesen más, és nyilvánvaló, hogy pont emiatt valóban nehéz, hogy egy tiszta hétvégéje legyen az embernek.

 

Nincs jobb érzés annál, mint amikor jól mennek a dolgok Monacoban.

 

Monaco A VERSENY. Ez a leglegendásabb a versenyek között. Ha sikerül egyszer, hogy minden a helyén van, megismerheted azt a nagyszerű érzést, amelyet a győzelem okoz. A 2005-ös győzelmem az egyik legemlékezetesebb. Így ha ismét győznék, az nagyon különleges lenne.

 

Monte-Carlo utcái nagyon kanyargósak és keskenyek. Extra okosnak és koncentráltnak kell lenned minden egyes méternél. Idén még kevesebb helyünk lesz a hibázásra, mivel már kipörgésgátló sincs. Még több incidens lehet az idén – főleg ha esni fog.

 

Törökországban kihagytuk az egyik legfontosabb edzés szakaszt. Remélhetőleg ezúttal alkalmunk lesz problémák nélkül dolgozni. Mivel mindenki nagyon közel van –különösen az időmérőn- fontos, hogy jó hétvégéd legyen, hogy képes legyél az autódat teljesen a pályára hangolni.

 

Nagyon jó érzés gyors kört futni Monacoban. De az előzés majdnem lehetetlen, így nyilvánvalóan hogy igazán élvezd itt a versenyt, elől kell lenned.

 

A jó kvalifikáció mindig fontos, de Monacoban ez még inkább elsőbbséget élvez. Mindig azért versenyzek, hogy győzzek és a pole-ból induljak, ez a legjobb lehetőség, hogy a győzelemért harcolj.

 

Múlt héten Paul Ricardon teszteltünk, ami nagyon jól ment. Kipróbáltunk néhány új dolgot és a beállításokat is fejlesztettük. A tavalyi évhez viszonyítva az autó gyorsabb lett a hasonló pályákon. Tudom.

 

Tavaly erőlködtünk Monacoban, de úgy érzem, hogy a Ferrari sokat fejlődött azokon a területeken, amelyeken tavaly gyengébb volt.

 

Mindig nagyon jó az atmoszféra Monacoban. Legyél rajongó vagy néző, száz százalékig élvezheted a versenyt. A csapatoknak, és nekünk, pilótáknak már nem olyan könnyű a hétvége. Mindig hatalmas rohanás van, és senkinek nincs egy kis saját helye, ahol megnyugodhatna.

 

De természetesen a kihívás így még nagyobb. Csak még jobban kell koncentrálnod.

 

Mindig a győzelem a célom, és a monacoi hétvégén is erre törekszem. A legjobbunkat nyújtjuk, hogy minden versenyről a lehető legtöbb ponttal távozzunk.

 

Ez a verseny nagyon nyitott lesz. Úgy érzem, hogy a Ferrari nagyon versenyképes a legfőbb kihívóinkkal, a McLarennel és a BMW-vel együtt. Azt mondják, hogy Monaco különleges eredményt produkálhat, így ez a legnyitottabb verseny az összes közül.

 

Tavaly csak 1 pontot szereztünk Monacoban. Nem volt valami jó érzés a verseny után, de annál jobb a szezon végén. Mint általában, hiábavaló számolni a pontokat. Szerintem tisztább képet kapunk a szezonról a következő 2 verseny után.

 

Monaco GP után

 

Néha a dolgok jól mennek, néha nem. De ami Monacoban velünk történt, azt senki nem láthatta előre. Üres kézzel hagytam el Monacot. Minden, ami elromolhatott, el is romlott. De sosem nézek vissza, mivel nem tudom a múlt történéseit megfordítani.

Most csak analizálhatjuk az okokat, amely ide vezetett, és megpróbálhatjuk kiküszöbölni, hogy ezek ne történhessenek meg újra. Nagyon bánom, ami Sutillal történt, és bocsánatot is kértem tőle. Ezek azok a dolgok, amelyek megtörténhetnek a versenyzés során.

 

Erős autónk volt a pályára, erősebb, mint amilyen tavaly volt. Az időmérőn megszereztük az első sort, amely a csapat szempontjából nagyszerű eredmény volt. Reméltük, hogy esni fog az eső, így is lett, de utána minden elromlott, már a rajtnál.

 

A rajt előtt problémánk volt a jobb hátsó kerékkel, ezért belecsúsztunk a 3 perces szabályba, amely a büntetést eredményezte. Ezután a verseny olyan volt, mint egy kocsikázás. Sosem volt igazán jó a tapadásom, és az autó végig nagyon „ideges” volt. Az autók mögött alig láttam valamit, és a célom az volt, hogy minél több pontot gyűjtsek. Az ötödik hely is még elfogadható lett volna, de utána történt Sutillal a baleset. Bármely más pályán el tudtam volna kerülni a Force Indiát, de nem Monacoban. A biztonsági autós fázis után a fékjeim hidegek voltak, és egy kis bukkanón fékeztem, így elvesztettem az uralmam az autó fölött. Semmit nem tudtam tenni.

 

Ez volt a második rossz versenyem az idén, de ahogy Barcelona után is mondtam, mindenkinek vannak rossz napjai. A verseny előtt sikerült egy kis előnyt felépítenem, amely egy kicsit enyhítette ezt a negatív érzést.

 

Habár nem gyűjtöttem egy pontot sem a legutóbbi versenyen, és elvesztettem a vezető pozícióm a bajnoki tabellán, ez még nem a világvége. Tavaly sokkal rosszabb helyzetben voltam. Most Montreálba kell mennünk és visszafizetnünk. Ez egy szép város, és meg vagyok győződve, hogy jobb lesz az autónk, mint tavaly volt. Általában Kanada jó verseny a Ferrari számára, ezért reméljük, hogy folytatni tudjuk ezt a hagyományt. Elképzelhető, hogy ismét szoros versenyünk lesz, mivel nagyon valószínű, hogy a pályán lesz a safety car is, de fel vagyunk készülve mindféle szituációra.

 

 
~ÉLŐ KÖZVETÍTÉS~
 
~Rejtvények~
 
~Videók~
 
~Képek~
 
~Extrák~
 
~Kimi Blogja~
 
~Kimi Räikkönen~
 
~Fórum~
 
~Szavazás~
Mióta kedvenced Kimi?

Már Sauberes kora óta
McLarenes kora óta
Ferraris kora óta
Amióta világbajnok
Amióta bejön nekem
Nem is kedvencem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
~Honan jöttök a honlapra?~

 ip-location

 
~Névkérő~
 
~F1 Racing~
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!