♥2007 Világbajnoka♥
♥2007 Világbajnoka♥
~Bejelentkezés~
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
~Névnapok~

 
~Menü~
 
~Számláló~
Indulás: 2008-04-26
 
~What's the time?~

 

 
~Hányan vannak most a portálon?~

 

 
~Fordítás~
 
~2008~
 
~2009~
 
~Következő verseny~
 
~Ferrari~
 
~Top Affi~

Kimi - Vettel

Heikki Kovalainen

Kimi Räikkönen

Lewis - Kimi

Eklemovic Nikola

Christian Klien

Andy Roddick, Fernando Verdasco, Gilles Simon

 
~Cursor~
Free FINLAND MySpace Cursors at www.totallyfreecursors.com
 
~Kódok~
 
~Honnan jöttetek eddig?~
free counters
 
~2008 ( Német - Kína )

Német GP - Tapadásmentes hévége

Ugyanolyan érzésem van, mint már sokszor a németországi versenyhétvége után. A legjobb dolog benne, hogy már a múlt.

Ez volt a legnehezebb hétvégénk. Kemény péntekünk volt, még keményebb szombatunk és azután a legkeményebb verseny vasárnap.

Amíg teszteltünk Hockenheim-ben, az autó jól dolgozott. Olyan érzésem volt, hogy jónak kellene lennie. De a versenyhétvége azt mutatta, hogy valahol máshol vagyunk. Lehetetlen volt jó beállítást találni. Próbáltuk és próbáltuk, de semmi nem működött.

Hockenheimben igazán jó tapadásra van szükséged ha egy jó kört össze akarsz rakni. Elvesztettük a tapadást a hátsó kerekeknél és az autó állandóan csúszkált.

Az igaz, hogy voltak problémáink néhány korábbi versenyen, hogy az autó úgy menjen, ahogy én akarom, de ez még sosem volt annyira nehéz, mint Hockenheimben.

Ha elveszted a hátsó kerekek tapadását, akkor egyszerűen nem tudsz olyan gyorsan menni, amennyire ahhoz van szükséged, hogy a top helyekért harcolj. Voltak rövid periódusok, amikor jobb volt, de sosem volt olyan, amilyen szokott.

Volt néhány nehéz pillanatunk korábban az időmérőkön is, de legalább a versenysebességünk megvolt. Ezúttal ez sem. Vasárnap az időjárás melegebb volt, de ez sem változtatott semmin. Az autó még nehezebbnek éreztem a verseny kezdetekor.  

Képes voltam elkapni a ritmust és a köridőket következetesen hozni, de ezúttal lassúak voltunk. Egy kicsit megváltoztattuk a stratégiát, és az első boxkiállás alkalmával az opciós kerekeket raktuk fel a keményebb helyett. Nyilvánvalóan ez segített egy kicsit, és nyertünk néhány pozíciót. De azután jött a Safety Car, ami nem tett szívességet nekünk.

Hosszú kiállásunk volt, időt és pozíciót vesztettünk. Végül sikerült megelőznöm néhány embert, és jó volt, hogy sikerült néhány pontot megmenteni erről a nehéz hétvégéről.

Most egy másik játszma is folyik a bajnoki címért. 7 pontra vagyunk lemaradva az éllovastól, ahogy a 6 héttel ezelőtti Kanada GP után.

Mindent le kell ellenőriznünk és analizálnunk amit Hockenheim előtt csináltunk, hogy megtaláljuk az okát a lassúságunknak.

Nyilvánvaló, hogy valami elromlott. Néha ez megtörténik, amikor megpróbálod fejleszteni az autót.

Magabiztos vagyok, hogy ismét jó autónk lesz. Bepakoltam a táskám és teszteltem két napot Jerezben. Lazán kell kezelnünk a dolgokat, nem szabad túl sokat aggódni. A szezonunk egy kicsit más, de semmi nincs még veszve. Csak türelmesnek kell lennünk. A motiváció és a győzelem utáni vágyam egy cseppet sem változott.

Tavaly volt 6 versenyünk egymás után győzelem nélkül. Most ismét 6 győzelem nélküli versenynél tartunk. Remélhetőleg, a 7-es lesz ismét a szerencseszámom.

Magyar GP - Nincs stressz

Nyilvánvalóan nem titok, hogy nem vagyok boldog azzal, ahogyan a dolgok alakultak az elmúlt 5 futamon. Hogy őszinte legyek, nagyon csalódott vagyok a 3 egymást követő verseny, Montreál, Magny-Cours és Silverstone miatt. Minden egyes alkalommal jó pozícióban voltam, hogy megnyerjem a futamot, de különböző okok miatt a dolgok nem úgy alakultak, ahogyan szerettem volna és vesztettem.

Soha sem stresszelek túl sokat, és ezt nem most fogom elkezdeni. Csak felszegett fejjel viselem, és olyan keményen nyomom a következő versenyen, ahogyan csak tudom. Ez az, amit mindig teszek, ha egymás után ilyen nehéz versenyeink vannak.

Sohasem jó úgy menni a médiához a verseny után, ha nem nyertél. Imádok nyerni, nem pedig magyarázkodni, hogy miért nem tudtunk nyerni.

A múlt hét Hockenheimben volt az év legnehezebb versenye. Csalódott és frusztrált voltam amiatt, hogy nem sikerült jó egyensúlyt találni.

Most jobb formában vagyunk. Nagyon produktív teszten vagyunk túl, különösen a második nap volt jó, és most az autó most újra jó egyensúlyú.

A csapat az autó fejlesztésén dolgozik, és magabiztosak vagyunk, hogy Magyarországon ismét jók leszünk. A Ferrarinak úgy tűnik jobb a meleg időjárás, ezért remélem végre forró hétvégénk lesz. Erre várunk egész nyáron.

Nyilvánvalóan a McLaren is fejlesztette az autóját az elmúlt két futam alatt, de a dolgok nagyon könnyen megváltozhatnak.

Egyszer nyertem, kétszer pedig másodikként fejeztem be a versenyt Magyarországon. Két évvel ezelőtt enyém lett a pole pozíció, de olyan sok minden történt a versenyen, hogy a pole nem segített. Ez az egyik olyan pálya, ahol nagyon nehéz előzni. Ezért is nagyon fontos, hogy szombaton jó időmérő kört fussunk.

Még túl korai bármilyen előrejelzést is mondani a bajnoksággal kapcsolatban. Az első három 7 ponton belül van, így a pozíció akár egy verseny után is változhat. Hasztalan aggódni amiatt, ami történt. Csak előre tekintsünk! Még 8 futam van hátra, és azután majd meglátjuk, hogy végül ki lesz a csúcson.

Még csak félidőnél vagyunk, ezért nagyon fontos, hogy folyamatosan szerezzünk pontokat a hátralévő futamokon. Hockenheimtől eltekintve jó pozíciókban voltam, hogy megnyerjem a versenyeket, és ismét ilyenben leszek.

A bajnokság nagyon szoros, és már nagyon várom, hogy ismét versenyeket nyerjek.

Még egy lökés, és Magyarország után nyári szünet. Mindig jó, hogy van egy kis szünet feltöltődni és újult erővel nekivágni a szezon hátralévő felének. A jerezi teszt után volt néhány napom, hogy élvezhessem a gyönyörű finnországi nyarat csónakkal a tengernél.

Most Magyarországra tartunk. Jennivel csütörtökön lesz a negyedik házassági évfordulónk, de én akkor már Budapesten leszek – remélhetőleg, hogy megnyerjem a versenyt.

Magyar GP - Itt az idő a fejlődésre

6 hónapja versenyzünk, és jó érzés, hogy egy kicsit pihenhetünk, újratölthetjük magunkat, hogy aztán folytassuk kéthetente a harcot. A pozíciónk a bajnokságban nem olyan rossz. Nyilvánvalóan fejlődhetünk – és fogunk is. Ez a cél, az biztos.

Összefoglalva, a magyar hétvége egy csalódásokkal teli élmény volt a számomra. De –mindent összevetve- az eredmény egész jó. Akármikor tudunk közeledni az éllovasra, az mindig jó.  Több pontot szereztem, mint a fő riválisaink, ami egész pozitív dolog a szünet előtt. Finnországba fogok utazni, hogy egy kicsit kikapcsolódjak, habár az időjárás előrejelzés nem valami jó. 

Nincs okom tagadni, hogy az utóbbi versenyek nem úgy alakultak, ahogy akartam.

Mindig történt valami különös. Nyilvánvaló, hogy az autó nem illett hozzám a legjobban. Megpróbáltunk kompromisszumokat keresni, de nem igazán működött. A fő célunk most az, hogy megoldjuk a dolgainkat a következő, valenciai versenyre. Az időmérő volt a döntő pillanat Budapesten is, negatív módon. A Q3-ban a második próbálkozásomkor nem tudtam az autót a pályán tartani: az én hibám volt. Nem tehetsz úgy, hogy megnyered a bajnokságod, ha mindig a 6. helyről rajtolsz. Körönként akár egy tizeddel autózhatsz gyorsabban, mint az előtted haladó, de ha hátulról rajtolsz, akkor nem tudod kihasználni ezt.

A Hungaroringen beragadtam Alonso mögé, akinek igazán jó autója volt az utolsó szektorra, amely talán az egyetlen pont lett volna, ahol megelőzhettem volna. Meggyőződtem róla ismét, hogy lehetetlen előzni Budapesten.

Az utolsó boxkiállás után keményen nyomhattam, mert tiszta volt előttem a pálya. Az első körben 8 tizeddel gyorsabban  mentem. Az autó valóban nagyon jól ment, könnyű volt kezelni, de addigra már túl késő volt. Sikerült befognom Glock-ot, de volt egy kis mechanikai problémám és le kellett lassítanom.

Felipének nagyszerű versenye volt, demonstrálta a potenciálunkat.

Sajnálatos neki és a csapatnak is, hogy a verseny utolsó szakaszában meg kellett állnia. Ez a csúnya oldala az autóversenyzésnek; amelyet már számos alkalommal magam is megtapasztaltam a múltban.

A Ferrari már számtalan verseny óta vezeti a konstruktőri tabellát: ez is azt mutatja, hogy jobb autónk és több potenciálunk van.

Gratulálok Heikki Kovalainen-nek az első Formula 1-es győzelméhez: neki is balszerencséje volt, de szerencsére most fordult a kocka.

A következő verseny az új pálya, Valencia utcáin lesz megtartva. Szeretek új pályákat felfedezni: már gyerekkoromban, amikor gokartoztam, akkor is gyorsan megtanultam az ismeretlen pályán vezetni. Meleg lesz, vélhetően olyan, mint amilyen Budapesten volt, amit szeretünk, mert úgy tűnik, az autónk könnyen tud alkalmazkodni a magas hőmérséklethez.

Európa GP - Vissza a munkához

A szünetnek vége, és itt az idő, hogy elkezdjük a szezon utolsó szakaszát. Az időjárás a nyaralásom alatt nem volt tökéletes, de nem számít, több időt tudtam a családommal tölteni. Felfrissített, hogy golfozás, az olimpia követése és a bringázás a vadonatúj kerékpáromon.

Mindenféle sportot nagyon szeretek. Az Olimpiai játékok nagyszerű események, nagyon izgalmas látni, ahogy azok a top sportolók a legnagyobb erőfeszítésüket nyújtják, hogy elnyerjék az aranyat. Nagyon tisztelem a srácokat, különösen Michael Phelps-et és Usain Bolt-ot, akik valóban a legjobbak legjobbjai. Nyilvánvalóan a legjobb érzéssel mégis a finn atléták jó szereplése töltött el.

De most vissza kell térnünk a munkához. Spanyolországba megyünk. A Formula 1 sosem alszik, és minden kész az ismételt versenyzésre.

A szezon legkihívóbb része körülbelül most kezdődik. Minden egyes verseny egyre fontosabb és fontosabb lesz, mivel minden egyes pont egyre értékesebb. Minél kevesebb pontot vesztesz, annál fontosabbak lesznek.

Minden télen sok-sok mérföldet tesztelünk Valenciában. De az most semmit nem segít. Az Európa Nagydíj lesz az első F1-es futam, amely Valencia utcáin fog zajlani, és nagyszerű lesz az atmoszféra, hogy a városban versenyezhetsz.

Csak egy belsőkamerás felvételt láttam a pályáról, és az alapján gyorsnak tűnik egy utcai pályához képest. Mindig is élveztem új pályákon versenyezni. Nem emlékszem olyan pályára, ahol nem tanultam volna meg nagyon gyorsan az új pályát.  Nyilvánvalóan nagyon várom már a valenciai versenyt is.

Ez a szezon ismét megmutatta, hogy sosem adhatod fel. Volt néhány olyan verseny, amikor minden rosszul sült el, de bizonyos okok miatt volt, hogy még így is több pontot szereztem, mint a legközelebbi riválisaim. Sosem tudhatod, hogy mi történik az F1-ben. A szezonom jobbnak tűnik a Magyar Nagydíj után, mint előtte.

Még semmit nem veszítettünk el, de szükségünk van a pontokra folyamatosan. Úgy érzem, a bajnokság az utolsó pillanatban fog eldőlni. Maximalizálni a pontokat, ez lesz a döntő faktor. A Ferrari és a McLaren nagyon közel van a teljesítmény terén, és még 7 verseny hátravan, és bárki az első 3 helyezett körül megnyerheti a bajnoki címet.

Ami engem érdekel, hogy legalább egy ponttal több legyen nekem, mint a többieknek a szezonzáró Brazil GP után. Az egyetlen cél a bajnoki cím. Minden más csak apró részlet. 

Nyilvánvalóan a lehető legtöbb pontot kell elhoznunk Valenciából. A csapat óriási erőfeszítéssel dolgozik, hogy minden rendben legyen az egész hétvégén.

Egy új pálya esetén még fontosabb az idő. Így egy tiszta hétvége, problémák nélkül igazán segítene. Ha az idő meleg, az segít a Ferrarinak. Szombat délutánra minden csapat és versenyző ismerni fogja a pályát.

Ahogy már korábban is mondtam, egy tiszta hétvége a szezon korai szakaszában is fontos. Nyilvánvalóan meg kell találnom a kocsi jó egyensúlyát egy körre is, így keményen fogunk ezen dolgozni. Valencia sokkal gyorsabb, mint Monaco, és úgy tűnik egy-két hely lehet alkalmas az előzésre.

Ahogy Kanadában is, szükséged van egy kis szerencsére is a verseny alatt. Én csak azt remélem, hogy a szerencse nem fog hátba támadni, ahogy azt tette Montreal-ban. Sosem tudhatod, hogy mi történhet a versenyen, ezért felesleges előre aggódni. Mi csak harcolni fogunk!!

Európa GP - Az utcai fájdalom


Az élet sokkal egyszerűbb lenne, ha mindig nyerni tudnál. De néha nem úgy alakul, ahogy szeretnéd – akármennyire is próbálkozol.


Ez történt velem az elmúlt néhány futamon, és ez nem valami jó. De még nincs vége! Folytatni fogom a harcot, hogy megszerezzem azt az eredményt, amit szeretnék. A szezon egy harmada még hátravan, és ez elég idő ahhoz, hogy visszaküzdjem magam.


Nyilvánvalóan soha nem gondoltam volna, hogy ezek az utcai pályák ennyire rosszul fogják érinteni a bajnokság ismételt megnyeréséért folytatott munkánkat.

Az első kiesés Melbourne-ben volt, ennek ellenére mégis nyertünk 1 pontot. Azután megcsúsztam azon a bukkanón Monacoban és kiütöttem egy másik autót. Montreálban jó versenytempónk volt, de fel kellett adnunk a versenyt a boxutca kijáratánál történt ütközés után. Ezen a hétvégén a motort vesztettük el Valenciában.

Jó érzésekkel mentem az Európa Nagydíjra. Mindig nagyszerű új helyen versenyezni.

A pénteki gyakorlás jó volt. Jól éreztem magam az autóban. De szombaton egy kicsit hűvösebb volt és ismét szenvedtünk az időmérőn. Jóval agresszívabbnak kellett volna lennem.

Sokat beszélnek az időmérős problémáimról. De Magyarországon csak szelesen mentem a Q3-ban az utolsó körömben, anélkül könnyen lehettünk volna harmadikak. De a negyedik helyet szereztük meg, és utána tudtam, hogy a verseny nagyon nehéz lesz.

A rajtnál szinte csodára van szükséged, ha a negyedik helyről vagy még hátrábbról szeretnél előre kerülni. A rossz oldalról indultam. Heikkinek jobb volt a tapadása és megelőzött. Azután a negyedik helyért harcoltam vele.

Ha beragadsz valaki mögé, csak szenvedsz, hogy megpróbálhasd támadni és megelőzni őt. A vezető ezzel nyer 1 másodpercet körönként. Ez történt velünk az elmúlt néhány futamon.

Harcoltunk a negyedik helyért, de nyilvánvalóvá vált, hogy az egyetlen esély az utolsó boxkiállás. Egymás után mentünk be, de azután hibáztam. Túl korán indultam el, és az egyik szerelőnk megsérült. Természetesen reménykedsz benne, hogy ilyen sosem történik meg. Szerencsére Pietro jól van. A bokája eltört, de nem tart sokáig a felépülése.

A kiállás után a 6. helyre estünk vissza, de a nap végén még ez is több lett volna, mint a semmi, ám ekkor felrobbant a motor. Semmi erre utaló jel nem volt. Amikor a kanyarhoz érkeztem, hirtelen éreztem, hogy valami nincs rendben. Azután jött a füst.

Tudtuk, hogy kockázatot kell vállalnunk Valenciában, és nem fejeztük be a versenyt. Ez nagy kár, de felesleges búsulnunk. Az eredmény már úgyis ez, és most csak előre kell tekintenünk.

Most tesztelni fogunk Monzában és utána Spa jön. Imádom azt a pályát, és egész évben versenyeznék rajta. Az összes pálya közül ez a legjobb, és remélhetőleg végre az autó is úgy fog működni, ahogy szeretném.

Azért megyünk Spa-ba, hogy ismét nyerjünk. Ha valaki kételkedik a motivációmban, hagy kételkedjen. Az egyetlen dolog, amit elmondhatok, hogy most motiváltabb vagyok, mint valaha.

Belga GP - Padlógáz

Ez az, amit igazán várok. A hétvége Spa-ban mindig is a szezon egyik fénypontja a számomra. Eddig mindig pozitív eredményt kaptam a Belga Nagydíjtól. Ami itt történt korábban, az nem segít, de nem is árt.

Nyilvánvalóan tényleg szükségünk van ilyen eredményekre. Az elmúlt verseny olyan volt, amelyet minél hamarabb el kell felejtenünk. Sosem jó érzés annyi negatív történet középpontjában lenni, de ez csak úgy megtörténik. Ez nem az első eset az életem során, és együtt kell vele élni.

Visszatérve az iskolai napokra, sosem volt jó érzés rossz jegyet hazavinni egy vizsgáról. Csak annyit tehetsz, hogy legközelebb még jobban próbálkozol. Így reagálok még most is.

A valencia hétvége óta sokat edzettem otthon, Svájcban és a múlt héten Monzában is volt egy tesztünk. Úgy tűnik, hogy jól sikerült a teszt. Kipróbáltunk néhány új alkatrészt, és úgy tűnik, fejlődött a kocsi. Ahogy már mondtam, az igazi teljesítményt szombaton lehet megítélni Spa-ban, mivel senki nem tudja, hogy a teszten a többiek mennyi üzemanyaggal mentek. De megint nagyon szoros lesz. Az nem változik egy teszt alatt.

Nekem csak jó emlékeim vannak Spa-ból. Nyilvánvalóan jó érzés lenne negyedszerre is nyerni egyhuzamban. Néhány futam óta már nem nyertem, és jó lenne a bajnoki küzdelmem szempontjából is ezután a csalódást keltő verseny után.

A tavalyi szezon alatt megtaláltuk a jó egyensúlyt, ami passzol a vezetési stílusomhoz a szezon közepén, és azután az év második felében számos versenyt nyertem meg.

Nyilvánvalóan ismét el kell kezdenem próbálkozni és egyensúlyt találni, mivel 13 pontos hátrányom van, és csökkentenem kell a különbséget. Ez nem lehetetlen. Tavaly az utolsó két verseny előtt 17 pont volt a hátrányom.

Spa-ban tavaly megszereztem a pole pozíciót és remélem, hogy idén is így lesz. Ahogy már számos alkalommal láttuk az idén, egy jó rajtpozíció rettentően fontos. Spa-ban is döntő fontosságú lesz. Mindenki tudja.

Rettentően fontos, hogy aerodinamikailag jó autód legyen, mivel meg kell birkózni azokkal a gyors kanyarokkal. Hosszú egy kör, és hogy jó kört rakj össze igazán fontos, hogy elkapd a ritmust. De nagyon sok minden függ az időmérős eredménytől is. A versenyben egy másik autót követni nagyon nehéz. Szóval találnom kell egy megfelelő beállítást pénteken és szombaton, és szombat délután egy egyszerű időmérő kell.

Akárhogy is, nagyszerű ismét Spa-ban versenyezni. Sehol máshol nem kapod meg ezt a „padlógáz” élményt. Nagyszerű modern autókkal versenyezni egy hamisítatlan versenypályán, amelynek ilyen hihetetlen hagyománya van.

Ez a hétvége egy kicsit másmilyen lesz nekem. Finnországban meg fog jelenni egy bélyegsorozat, amelyet a tavalyi bajnoki címem tiszteletére terveztek.

Igazán nagyra értékelem ezt. Kisfiúként amikor feladtam egy levelet, sosem mertem  volna azt képzelni, hogy egy napon lesz egy bélyegem a saját képmásommal.

Az biztos, hogy nagyszerű lesz megmutatni az unokáimnak, ha eljön az az idő.

Belga GP - Erős vágta

Nyilvánvalóan nem azt az eredményt kaptuk Spa-tól, amire vártunk, de nagyszerű volt újra igazi versenyritmusban autózni. Végre azt az érzést kaptam az autótól, amit szerettem volna, és a pálya egyszerűen a legjobb az összes közül, ahol Forma 1-es versenyt rendeznek.

Briliánsan rajtoltam a második sorból és utána fantasztikus volt elkezdeni igazán versenyezni. Problémák nélkül előztem meg a két előttem álló srácot és utána simán uraltuk a tempót.

Nyilvánvalóan már a Belgiumba való jövetel előtt is az egyetlen célom az volt, hogy megnyerjem a versenyt. Csak az első hely érdekelt. Semmi más nem lett volna jó, és csak azt jelentette volna, hogy a pontkülönbség a vezetőhöz képest még nagyobb lett volna.

A nap végén ez csak két körrel és négy perccel volt rövidebb nekem. Végül nem lettünk királyok, de egy teljes kört meg kellett tenni. Megpördültem és nekicsúsztam a falnak. Utána vissza kellett sétálnom a boxba, ahogy Valenciában is tettem. De ezúttal a győzelemért harcoltunk a legvégéig, míg Valenciában semmi esélyünk nem volt rá.

Amikor elkezdett esni, nagyon trükkös volt vezetni a versenyt. Problémánk volt a kemény keverékkel már az utolsó etap kezdetétől fogva. Amíg esett, ez sem segített, egész végig csúszott. Próbáltam harcolni az első helyért, de aztán nekimentem a falnak és nem jött össze.

Mindazonáltal nincs okom panaszkodni. A legjobbat nyújtottam de nem volt elég. Néha ugyan ez van a jéghokiban vagy a motocross versenyeken.

Ütéseket és rossz híreket kapsz, de folytatnod kell és küzdened. Számomra ez nem ok arra, hogy elkezdjek azon aggódni, hogy mi történt vagy hogy ne próbálkozzak tovább. A legvégéig küzdeni fogok. A pontokat az utolsó verseny után számolják össze és az, akinek a legtöbbje lesz, meg fogja nyerni a bajnokságot. Semmi nem biztos előtte.

Még van 5 versenyünk. Természetesen a helyzetem nem ideális, de ez nem azt jelenti, hogy feladom.

Most az Olasz Nagydíjnak jött el az ideje, és Monzába nagyon jó érzésekkel utazunk. Monza az igazi Mekkája a Tifosiknak és sok finn szurkoló is lesz. Ez az a hely, ahol valóban nagyon gyorsan megyünk. Nagyszerű úgy odamenni, hogy minden jól működik az autómban.

Tavaly volt egy nagy ütközésem éppen az időmérő előtt. Nagyon nekimentem a falnak. Fájdalmas volt, és ezért ez volt a tavalyi szezon legkeményebb versenye a számomra.

Spa előtt volt egy nagyon produktív tesztünk Monzában és úgy tűnik az autó passzolni fog a pályához. De sosem tudhatod mennyire vagy versenyképes az időmérő előtt.

Megpróbáljuk a legjobbat nyújtani, hogy nyerjünk a csapatért és a rajongókért. Ez az igazi otthona az Ágaskodó Lónak és eddig még kimaradt az életemből a megnyerni az Olasz Nagydíjat első alkalommal.

Mindenesetre, nincs mit veszítenem. Nyomni fogom.

Olasz GP - Tapadásra vadászva

Néha nagyon durva. Csak próbálkozol és próbálkozol, de semmi nem úgy megy, ahogy szeretnéd. Már régóta nem nyertem és pontot sem szereztem. Monzában befejeztük ugyan a versenyt, de semmivel sem érzem jobban magam összehasonlítva  a két kieséshez.

5 versenyünk volt pont nélkül. Nyilvánvalóan nem kell Einsteinnek lenned, hogy rájöjj, nem ez a helyes módja a bajnoki címért való harcnak. Még nincs vége, nem fogom feladni.

Túl sokszor volt már ugyanez a probléma. Ezzel az autóval bizonyos körülmények között túl nehéz megfelelő gumihőmérsékletet elérni – különösen ha esik az eső. És mostanság majdnem minden versenyen esik.

Monzában sokat esett. Sajnos nekem nincs okom bármiről is beszélni csak az utolsó körökről.

Az autó nagyon jó volt pénteken szárazon. De vizesen szombaton egyszerűen nem tudtam felmelegíteni a kerekeket. Ez olyan valami, amit meg kell értenünk, mert az autó nagyon jó, ha megvan a kellő hőmérséklet. De a verseny addigra véget ér.

Nyilvánvalóan a dolgok jelenleg nem úgy alakulnak, ahogy szeretném. Néha a dolgok úgy történnek, ahogy most. De nyomni fogom és remélem a szerencse megfordul. A szezon vége előtt szeretnék még néhány versenyt megnyerni.

Nem vesztettem el a képességemet, hogy vizes körülmények között vezessek. De hogy harcolni is tudja az esős versenyeken a győzelemért ahhoz az kell, hogy az autó rendben legyen. Ha nincs tapadás, nem tudsz harcolni. Csak vezetsz és vezetsz, miközben reméled, hogy a dolgok megoldódnak. Amikor elkezdett felszáradni a pálya Monzában, olyan volt, mintha felkapcsolták volna a lámpákat. Minden jó volt, képes voltam támadni a kanyarokat, de ez már túlságosan későn volt.

Most Mugelloba megyünk tesztelni. A legjobbat fogjuk nyújtani, hogy megoldjuk a problémát. Nem bánnánk, ha esne az egész hétvégén.

Várjuk már az új kihívásokat. Jó az F1 és a pilótáknak is, ha olyan városokban versenyezhetnek, mint Szingapúr. Ez lesz a legelső éjszakai futam az F1 történetében és teljesen új élmény lesz mindenkinek. Nyilvánvalóan jó lesz a légkör. A meleg és párás idő jobban tetszik a Ferrarinak.

Soha nem tudod, hogy mi történhet a futamon. Nincs okunk terveket készíteni. Csak arra koncentrálunk, hogy a lehető legjobbat nyújtsuk. Akinek a legtöbb pontja lesz az utolsó verseny után, az lesz a bajnok.

Igazán nagyon boldog vagyok, hogy szerződést hosszabbítottam a Ferrarival. Ők a legjobb csapat a Forma 1-ben. A tavalyi év emlékeit sosem fogom elfelejteni és meg akarom velük ismételni.

 Szingapúr GP előtti blog

Először is, ismét el kell kezdenem nyerni. Nyilvánvaló, hogy a bajnokság most már az ellenfeleim eredményeitől függ. Még nincs vége, de már kicsúszott az irányítás a kezeim közül. Ha ők az összes hátralévő futamon a pódiumon lesznek, nem nyerhetek.

Tavaly a szezon közepén találtam egy nagyon jó beállítást és képes voltam számos versenyt megnyerni a szezon második felében. Már régóta az a célom, hogy a mérnökökkel együtt dolgozva túljussunk az abroncsok felmelegítésével járó problémán.

Az autó nagyon versenyképes, ha az abroncsok megfelelő hőmérsékletűek. Ez az, amit keresünk ezen a hétvégén Szingapúrban.

Nekem nincs semmi más dolgom, mint odamenni és a győzelemre fókuszálni. Mindent beleadunk amit tudunk és versenyről versenyre harcolunk. Ez az autóversenyzés, megpróbálsz nyerni. Semmi más nem számít. Ki tudja, hirtelen minden megváltozhat.

Tudom, hogy ismétlem önmagam, de elmondom még egyszer. Azért vagyunk itt, hogy nyerjünk. Nem akarok azért odamenni, hogy csak úgy lógjak. Semmi kedvem nem lenne hozzá. Monza természetesen szörnyű volt a számomra, de aztán volt egy nagyon jó tesztünk Mugelloban, ahol én voltam a leggyorsabb a napomon.

Az egyensúly nagyon jó volt az utolsó két versenyen amikor jó hőmérsékletű volt a gumi. A teszten kipróbáltunk néhány új dolgot és fejlesztettük az autót.

Most együtt dolgoztam az üzletfeleinkkel Dubaiban és feltöltődtem egy kicsit a szezon utolsó felére. Egész végig nagyon lenyűgöző érzésem volt, mivel Szingapúr közeledik. Ez mindenképpen egy nagy és új kihívás. Már azóta nagyon várom ezt, mióta meghallottam, hogy bekerült a versenynaptárba.

Ez egy igazi kihívás lesz a pilóták és a csapatok számára. Nem hiszem, hogy az éjszakai vezetés lesz a fő probléma. Már a MotoGP-ben is volt ilyen. Nagyszerűen nézett ki. Én is éjszakai figura vagyok. Szeretek sokáig aludni és a testem is később ébred fel. Az ilyenfajta új programok illenek hozzám.

Nem számít, hogy mikor van a rajt. Amikor felveszed a bukósisakod és elfoglalod a helyed a rajtrácson, az ereidben adrenalin áradat van, mindent elfelejtesz, és mindig a 100%-ért mész.

Azt mondják, hogy esténként esni fog Szingapúrban. Nos, majd meglátjuk. Felesleges aggódni miatta. Mindenkinek egyforma lesz.

Úgy gondolom, hogy Szingapúrtól kezdődően jó esélyünk van a győzelemért harcolni a hátralévő futamokon.

Ha megnézzük az „utcai” versenyek eredményét az idei évben, akkor láthatjuk, hogy a dolgok nem igazán alakultak jól a számomra. De ez nem azt jelenti, hogy már nem szeretem az utcai pályákat. Őszintén szeretem mindet, izgalmas pillanat, amikor van egy jó egyensúlyú autód a falak között és igazán hajtasz.

A múlt héten Olaszországban eltöltöttem egy napot a szimulátorban. Kipróbáltam a szingapúri pályát és megnéztem, hogy milyenek a kanyarok. Nagyon várom már, hogy éjszaka versenyezzek. Újdonság – minden vadonatúj élmény lesz.

Szingapúr GP - Nem az én évem

Nehéz megfelelő szavakat találni: legyen szó éjszakai vagy nappali versenyről, ez nem az én évem. Nekimentem a falnak, amikor már csak néhány kör volt hátra. Igaz, hogy nem a győzelemért versenyeztem, de néhány nagyon fontos pontért a csapatnak; aztán úgy végződött, ahogy Spa-ban, egy újabb kieséssel. Úgy tűnik, minél inkább próbáljuk megoldani a helyzetet, annál kevésbé sikerül végül. Ezen a ponton csak azért reménykedhetem, hogy legyen egy hétvégém, amikor minden jól alakul.

Ismét megvolt a jó sebességünk Szingapúrban, de nem akkor, amikor a legszükségesebb lett volna. A leggyorsabb versenykör semmit nem számít, ha nem tudod a megfelelő szituációval kombinálni, amikor igazán számít.

Nyilvánvalóan nagyon szomorú vagyok ebben a helyzetben. Nem tudom megmagyarázni ezt a sötét időszakot, és nem is tudok változtatni a történteken. Előre kell tekintetünk, az utolsó 3 versenyre.

Szingapúr egy nagyszerű hely a versenyre. Az éjszakai versenyt nagyon jól szervezték meg. Egy kicsit meglepett, amikor hallottam a beszélgetéseket az időpontról és a láthatóságról: amikor a lámpákat felkapcsolták, olyan volt, mint fényes nappal.

Az autó igazán jól ment péntek délelőtt, aztán délután változtattunk egy-két dolgot a beállításokon, de az már nem volt a jó irány.

A harmadik edzésen problémám volt a kormánnyal, amellyel értékes időt vesztettünk, mivel nem tudtam kemény keverékkel gyors köröket futni; nyilvánvalóan nem ez volt a legjobb módja az időmérőre való készülésnek. A verseny rajtjánál nem igazán találtam meg a ritmust, mivel a keréknyomás túl alacsony volt; kellett néhány kör, hogy megfelelően működjenek. Amikor rendben voltak, szárnyaltam és könnyen utolértem Hamiltont. Amikor a Safety Car-t pályára küldték, megértettem, hogy az esélyeimnek lőttek, mivel amikor te vagy a második a dupla tankoláskor, akkor aligha tehetsz bármit is. Sikerült megszereznem az ötödik helyet, és aztán, gyorsabb autóval Glock nyomában voltam. Vártam az előzéshez megfelelő pillanatot, de aztán egy nagyon magas kerékvető megdobott, az autó felemelkedett, és már nem tudtam irányítani. Nekimentem a falnak és a versenyemnek annyi lett.

Nagyon sajnálom a csapatot, mert igazán jó munkát végeztek az F2008 fejlesztésében. Fáj a pontok elvesztése. De tudjuk, hogy rendelkezzünk azzal, amivel meg lehet nyerni az utolsó 3 futamot.

Reméljük, végül lesz egy sima hétvégém, péntektől vasárnap estig.

Japán GP előtt

Mindent bele fogunk adni, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el.

A nyári szünet után minden rosszul ment, és nem azokat az eredményeket kaptam, amiket akartam. Nyerhettem volna Spa-Francorchamps-ben, de ettől a versenytől eltekintve nem tudtam harcolni a győzelemért. Sosem könnyű megbirkózni az ilyen helyzetekkel és csak remélni tudom, hogy sikerül jó eredményt elérnem Fujiban és Sanghajban. Nem arról van szó, hogy nem próbálkozunk keményen. Éppen ellenkezőleg: mindent beleadunk. Még 3 verseny van a szezonból. Pilóta vagyok, szeretek versenyezni és olyan gyorsan menni, ahogy csak tudok, ez az, amit tenni fogok.

Tavaly 26 pontot gyűjtöttem az utolsó három verseny alatt, de sokkal egyszerűbb, ha meg tudod lovagolni a pozitív eredmények hullámait. Amikor nem szereztem pontot Monzában, már tudtam, hogy az esélyeim nagyon kicsik, hogy ismét megnyerjem a címet, de Szingapúr után teljesen eltűntek (az esélyeim – a szerk.). Realistának kell lennünk, és a következő szezonra kell koncentrálnunk és beleadni mindent. Mostantól arra fogok koncentrálni, hogy sikerüljön mindent összeraknom, és nyernem. Igazán segíteni akarok a Csapatnak, hogy megnyerje a címet. A tények ugyanolyanok, mint tavaly, és harcolni fogunk, hogy megerősítsük, amit akkor visszanyertünk. Kemény lesz, de mindent bele fogunk adni, hogy a legjobb eredményt érjük el.

A verseny olyannyira elől kell befejeznünk, amennyire csak tudjuk, és kettős győzelemért kell mennünk már Fujiban. Az autó tovább fejlődött és készek vagyunk harcolni. Lehet, hogy esni fog Fujiban. Az évnek ezen szakaszában egy kicsit olyan, mint Finnországban – csak jóval több esővel. Dolgoztunk az autó vizes pályára való beállításán a legutóbbi tesztünkön Mugelloban: Majd meglátjuk, hogy elég lesz-e, hogy esőben nyerjünk. Tavaly nagyon jó versenyem volt, figyelembe véve, hogy mi történt az első körökben. Amikor a pálya vizes, sokkal egyszerűbb, ha elölről rajtolsz. Nagyon nehéz volt bármit is látni a futam alatt. Azt kell, hogy mondjam, igazán szeretem ezt a pályát. Ez jó az autónknak, és van néhány olyan szakasza, ahol lehet előzni. Tavaly nagyon fárasztó volt.

Szingapúr után Phuket-be mentem, hogy kikapcsolódjak néhány barátommal, Tokióba ma reggel érkeztem (csütörtök – a szerk.). Meg szeretném dicsérni a barátomat, Toni Vilandert, aki múlt vasárnap megnyerte az FIA GT bajnoki címét az F430 volánja mögött Gianmaria Brunnival: igazán megérdemelték. Jól van! Sosem véletlen, ha megnyersz egy bajnokságot.

Japán GP után

Olyan gyengék voltunk, hogy az eredmény Fujiban egy teljesen új értelmet kapott. Végül sikerült az első sorból rajtolnom és a pódiumon befejezni. A csapat örült a pontoknak, amiket hazavittünk és hogy sikerült visszaszerezni a vezető pozíciót a Konstruktőrök Bajnokságában. El kell ismernem, hogy az időmérős második hely, és a versenyen a harmadik nem az, amire vágytam, mivel megvolt a lehetőségem, hogy megszerezzem a pole-t és megnyerjem vasárnap a versenyt.

A Csapat éjjel nappal dolgozott, hogy fejlesszék az autót, de végül ez a hétvége sem volt nagyon különböző a többitől. A jó beállítás megtalálása úgy tűnik, hogy nagyban függ az időjárástól. Tudjuk, hogy megvan a megfelelő potenciálunk, de gyakran úgy tűnik, hogy nagyon nehéz megtalálni a módot arra, hogy ezt kiaknázzuk. Mindazonáltal folytatni fogjuk a próbálkozást – mindig. A rajt jól ment. A többiek előtt voltam, ahogy terveztük. És amikor befordulsz az első kanyarba valaki más előtt, ott kellene lenned akkor is, amikor kijössz a kanyarból.

Nincs ötletem, hogy a srácok mögöttem mit gondoltak. Olyan későn fékeztek, hogy lehetetlen lett volna elkerülni az azt követő káoszt. Ez egy megmagyarázhatatlan hiba volt a két McLarenestől, akik megfosztottak a győzelemtől a Japán Nagydíjon. Ha sikerült volna sértetlenül megúsznom az első kanyart, akkor nyerhettem volna. De a vezetés helyett beragadtam lassabb autók mögé. Mindent beleadtunk, de nem volt lehetőségem szabad pályán menni. Sikerült megelőznöm Trullit, és a második kiállás alatt megelőzhettem volna Kubicát is. De beragadtam Rosberg mögé és értékes másodperceket vesztettem. Néhányszor megpróbáltam megelőzni Kubicát a pálya azon szakaszain, ahol lehet előzni; harcoltunk, de egyikőnk sem emelte el a lábát a gázról, ezért a 3-as kanyarban el is hagytam a pályát. Aztán később nem akartam túl sokat kockáztatni. Sokkal fontosabb volt megszerezni a harmadik helyet.

A vasárnapi eredmény egy igazi „Sayonara” volt a bajnoki címnek, de igazából már Spa óta tudtam, hogy nincs túl sok reményem. Meg kellett volna nyernem, mivel akkor még magam dönthettem volna a sorsomról. De a kiesés után ez már csak idő kérdése volt. Január óta mondom nektek, hogy beleadok mindent, hogy megnyerjem ismét a címet. És ha nem fogom megnyerni, akkor majd jövőre újra megpróbálom. Tudom, hogy kell világbajnokká válni. Most Kínába megyünk. Majd meglátjuk, hogy mit tudunk csinálni ott, ahol tavaly nyertem. Sanghaj nagyon megerőltető pálya, de szeretem. A célunk egy kettős győzelem. Mindent beleadok, hogy segítsek Felipének és a Csapatnak, hogy azt az eredmény kapjuk, amit szeretnénk.

Kína GP után

A változatosság kedvéért, jó volt végre hazajönni egy versenyhétvége után. Visszatekintve, az elmúlt két futamon a pozitívum, hogy javult az időmérős teljesítményem – végre.

Az autó sokkal olyanabb, ahogy szeretném, és emiatt sikerült Fujiban és Sanghajban is az első sorból rajtolnom.

Ez jó érzéssel tölt el. Végre visszakaptunk valamit abból a kemény munkából, amit a csapat végzett az autón. Nyilvánvaló, hogy jól csináltuk a dolgokat, mivel az autó fejlődött.

Szeretem a sushit és a kínai kaját is, de természetesen jobban szeretek ismét a pódiumon lenni. Erős befejezésre van szükségünk a szezon végén. Egy pozitív befejezés pozitív érzéseket ad a téli tesztre, és ez egy jó kiindulási pontja lehet a jövő évnek.

A győzelem lehetősége majdnem megvolt. De a versenytempó nem volt elég Kínában.

Egész végig jó volt az autóban lenni. Az pozitív volt, de még mindig nem volt 100%, amit akartunk. Nem igazán tudtuk a hétvége során a McLaren tempóját felvenni. Hamilton gyorsabb volt nálunk a verseny első köreiben és a kiállások után az új abroncsokon is. Sikerült egy kicsit közelebb kerülni hozzá, de az már túl késő volt.

Mivel ugyanolyan volt az üzemanyag mennyiségünk, ezért csak egy hiba segíthetett volna a legyőzésében.

29 éves lettem pénteken Kínában. A születésnapok jönnek és mennek, de nagyon jó volt látni és hallani, ahogy a rajongók emlékeztek és drukkoltak nekem, annak ellenére, hogy ez nem a legjobb szezonom. Mindenkinek köszönöm a támogatást!

Tavaly Brazíliában volt életem legjobb hétvégéje. Soha nem fogom elfelejteni. Most ismét Brazíliába tartunk, és nyilvánvalóan, ami tavaly történt ismét nagyszerű érzésekkel tölt el. Most megpróbáljuk ismét a legjobbat nyújtani, hogy megismételjük a kettős győzelmet. Megpróbálunk harcolni a győzelemért, figyelünk arra, hogy mi fog történni, és annak megfelelően cselekszünk.

A hozzáállásom ugyanaz, mint ahogy az elmúlt két futamra mentem. Az időmérő nagyon fontos. Az első sor ismét fantasztikus lenne. Várjunk, és majd meglátjuk, hogy fog kifizetődni.

A Kínában elért helyezésből a legjobbat hoztuk ki. Mivel már nem nyerhettem meg a bajnokságot, ezért mindegy, hogy a második vagy a harmadik lettem. A legfőbb dolog az volt, hogy 14 pontot szerezzünk a Ferrarinak. A csapat még mindig keményen harcol a bajnoki címért.

Csapattag vagyok, és boldog vagyok, hogy megoszthatom velük, amim van és segíthetek nekik, hogy megnyerjük a bajnokságot a szezonzárón.

 

 

 
~ÉLŐ KÖZVETÍTÉS~
 
~Rejtvények~
 
~Videók~
 
~Képek~
 
~Extrák~
 
~Kimi Blogja~
 
~Kimi Räikkönen~
 
~Fórum~
 
~Szavazás~
Mióta kedvenced Kimi?

Már Sauberes kora óta
McLarenes kora óta
Ferraris kora óta
Amióta világbajnok
Amióta bejön nekem
Nem is kedvencem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
~Honan jöttök a honlapra?~

 ip-location

 
~Névkérő~
 
~F1 Racing~
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!